چطوری از کیف چرمی نگهداری کنیم؟
نوشته شده توسط : مهدی فتح اله زاده

نگهداری از کیف چرم

انواع مختلف کیف های چرمی، به دلیل ظاهر شیک و با کیفیت بودن آن، توسط اکثر خانم ها و آقایان مورد توجه زیادی قرار گرفته است. چرم واقعی به دلیل بافتی که دارد می‌تواند به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی این اتفاق می‌افتد که شما به خوبی از آن نگهداری کنید. کیف چرمی به دلیل استفاده مداوم خراب و فرسوده می شود. نگهداری نا مناسب این نوع کیف ها، عمر آنها را کوتاه می کند.اگر میخواهید کیف موبایل  یا دستی چرمتان مانند روز اول سالم بماند باید به نکاتی که گفته می‌شود توجه کنید. با نگهداری مناسب می توانید عمر کیفتان را افزایش دهید که در این مطلب این نکته ها را بیان خواهیم کرد.

نحوه استفاده از کیف چرمی

یکی از موارد مهمی که در نگهداری از کیف چرم باید به آن توجه کنید، طرز استفاده از آن است. اگر در داخل کیفتان وسایلی دارید که ممکن است بریزد باید بسیار دقت کنید. مثلا، عطر لوازم آرایشی و… در اکثر موارد وقتی لوازم آرایشی یا عطری داخل کیف می‌ریزد، لکه هایی به جای می گذارد. و این لکه ها ممکن است از بین نرود. به همین دلیل بهتر است دقت کنید.

لوازم آرایشی خود را در داخل یک کیف جداگانه و کوچکتر قرار دهید و سپس آن را داخل کیفتان بگذارید. پیشنهاد می شود عطرها و مواد مشابه را در داخل قوطی های خودشان نگه دارید. از حمل چیزهایی که ممکن است داخل کیفتان بریزد خودداری کنید. اگر می‌خواهید چیزی اسپری کنید حتما به دور از کیف خود انجام دهید. مواد شیمیایی ذکر شده، می‌تواند روی کیف های چرمی، لکه هایی به جای بگذارد.

چگونه یک کیف چرمی را داخل کمد نگهداری کنیم
مواقعی که از کیف چرم‌تان استفاده نمی کنید، بهتر است داخل آن را با روزنامه های باطله پر کنید سپس داخل کمد قرار دهید. با این روش، کیفتان چروک و کهنه نمی شود. برای این که کیفتان مثل روز اول بماند هیچوقت آن را جلوی نور آفتاب قرار ندهید زیرا باعث می شود رنگ آن تغییر می‌کند. می‌توانید کیف های خود را در داخل کاور هایی که دارای تهویه مناسب نیز هستند،به مدت طولانی نگهداری کنید. این کاور ها به همراه کیف های چرمی در فروشگاه های کفش، فروخته می شود. اگر از این کاورها ندارید میتوانید از فروشگاه های کفش به راحتی تهیه کنید. شما می توانید مراقب های روزانه از کیفتان را با روغن های مخصوص چرم، انجام دهید تا مثل روز اول با طراوت بماند.


کیف های چرمی را چگونه تمیز کنیم؟
برای از بین بردن لکه هایی که بر روی کیف چرمی زنانه یا مردانه ایجاد شده است، می توانید به مراکز تعمیرات لوازم چرمی مراجعه کنید. نسبت به پارگی های ایجاد شده روی سطح چرم بی تفاوت نباشید و سعی نکنید خودتان آنها را درست کنید. از استفاده وسایل تزئینی که با سوزن به کیفتان وصل می‌شود، خودداری کنید. این وسایل با ایجاد سوراخ هایی در سطح کیف به مرور زمان باعث پارگی کیف شده و کیفیت آن را پایین خواهد آورد که ممکن است تعمیر آن ممکن نباشد. خشک کردن محصولات چرمی هم به اندازه نگهداری از آنها مهم است. پوست چرم به دلیل بافتی که دارد، آب را به داخل خود نفوذ می دهد.

اگر به درستی لوازم چرمی خود را خشک کنیم، می‌توانیم آنها را در برابر عواملی مانند باران و برف مقاوم کنیم. هنگام خیس شدن کیف چرمتان، آن را با شوفاژ خشک نکنید. به جای آن میتوانید با یک پارچه نخی سطح آن را خشک کنید و در داخل کیف روزنامه بگذارید و در هوای آزاد قرار دهید. روغن های مخصوص لوازم چرمی هم می‌تواند از مواردی باشد که عمر کیفتان را افزایش دهد. اگر بر روی کیفتان لکه های آب ایجاد شده باشد، بهتر است آن را مقابل بخار آب قرار دهید سپس با دستمال تمیز آن را خشک کنید. بعد از این کار می توانید به سطح کیفتان روغن بمالید. با انجام این روش ها متوجه خواهید شد که کیفتان دوباره نو می‌شود.

 




:: بازدید از این مطلب : 779
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: